logo
052252

تفاوت لوله فلکسیبل IDF و PL

لایه داخلی :

در هر دوی این کانال ها لایه داخلی آن نوار آلومینیوم لمینت شده با پلی استر به صورت اسپیرال و رپینگ نوار با یک فنر می باشد که ضخامتی بین 25 میکرون الی 50 میکرون می باشد که خود این لایه به عنوان عایق حرارتی عمل می نماید. این لایه خواص بهداشتی داشته که به طور مثال در روکش قرص ها و در بسته بندی های دارویی استفاده می شود. پیمانکاران و کارفرمایان عزیز مراقب باشید نایلون نقره ایی رنگ که به متالایز شناخته می شود در کانال فلکسیبل استفاده نشده باشد که به هیچ عنوان خاصیت عایق حراراتی را ندارد (نایلون متالایز در بسته بندی ساندویچ ها ، تزیین تولد و نیمه شعبان و … استفاده می شود.)

لایه میانی :

در هر دو لوله فلکسیبل، عایق پلی استر می باشد که هر دو وزن مخصوص و خواص مشابه هم را دارند. به طور عرف در پل ال مشکی رنگ و درآی اف دی سفید می باشد. عایق لوله های PL و IFD شرکت تهویه مهر صنعت (Inflex Duc) ضریب انتقال حرارت پایین و تحمل دمایی بالا و اشتغال پذیری پایینی دارد. این عایق خودسوزی نداشته وخوشبختانه اکثر عایق استفاده شده در لوله های فلکسیبل هوا در ایران جنس با کیفیت استفاده شده است ولی ضخامت و گرماژ تولیدی بسیار متفاوتی در بازار می باشد.

وزن مخصوص استاندارد پلی استر استفاده شده در این کانال ها 250 گرم بر متر مربع و ضخامتی حدود 2 میلی متر دارد.

لایه خارجی (روکش) :

تفاوت اصلی ifd , pl در روکشش می باشد.

لوله فلکسی IFD ، روکش پی وی سی و لوله فلکسی PL روکشی همانند لایه داخلی اش ، الومینیوم لمینت شده با پلی استر را دارد.

ضخامت و کیفیت بالاتر روکش pvc در ifd مزیت آن نسبت به آلومینیوم لمینه شده در pl  است که ifd  قیمت بالاتری نسبت به pl را دارد.

ضخامت pvc 140 میکرون و آلومینیوم لمینه شده با پلی استر 25 الی 50 میکرون می باشد.

fa_IRFA